EĞİTİMDE BÜYÜK ADIM

sinavdonemi - -

Ygs Çözmeye Hangi Dersten Başlamalı

0 yorum

Ygs Çözmeye Hangi Dersten Başlamalı



Bu yazımızda sınavı çözerken hangi ders sırasını takip edeceğimiz konusuna değineceğim. Öncelikle hangi dersten başlayacağımızın ne önemi var demeyin, çok çok önemli bunu yaşayarak öğrendim. Mesela ben direkt verilen sırayla Tür-Sos-Mat-Fen çözüyordum ve hiçbir zaman sınavım yetişmiyordu. Önemi büyük olan fen dersinden hep boşlarım kalıyordu. Daha sonra bir arkadaşımın da tavsiyesiyle bunu değiştirdim ve Mat-Fen-Tür-Sos şeklinde yaptım ve hiçbir zaman süre sıkıntısı yaşamadım. Yani zaman bakımından oldukça önemli bir konu. Fakat yalnızca zaman açısından önemli değil puanınız açısından da bir o kadar önemli.

Hangi dersten başlayacağınız hangi alanda çalıştığınıza bağlı. Mesela ben mf3 öğrencisiydim. Benim için yüzdeler şu şekilde;

MF-3’te:

Türkçe yüzde 11

Temel Matematik yüzde 11
Sosyal yüzde 7
Fen yüzde 11
Matematik yüzde 13
Geometri yüzde 5
Fizik yüzde 13
Kimya yüzde 14
Biyoloji yüzde 15


Gördüğünüz gibi ilk dört ders ygs dersleri. Bunlardan Mat-Fen-Tür aynı yüzdeye sahip olduğu için istediğiniz gibi sıralayabilirsiniz. Bu sıralamaya karar vermeden önce farklı kombinasyonların hepsini denemeye çalışın, hangisinden daha çok verim alıyorsanız, süreniz hangisinde daha çok artıyorsa bu kombinasyonda karar kılın. Sos dersinin yüzdesi düşük olduğu için bu dersi sona koymakta fayda var.

MF-4’de:

Türkçe yüzde 11

Temel Matematik yüzde 14
Sosyal yüzde 6
Fen yüzde 9
Matematik yüzde 22
Geometri yüzde 11
Fizik yüzde 13
Kimya yüzde 9
Biyoloji yüzde 5


Mesela mf4 için de derslerin önem sırasını takip edersek Mat-Tür-Fen-Sos çözmek hem puanınızın hem de zamanınızın artması için doğru bir karar olacaktır. Bu şekilde tüm alanlar için sıralamanın derslerinizin yüzdelik önemine göre sıralı olması uygulanacak en doğru strateji olacaktır.

Peki nasıl kodlamalı? Seçeneklerimiz; soru soru, sayfa sayfa, ders ders. Herkesin alışmış olduğu bir kodlama biçimi vardır. Buna alışmışsanız ve bunda başarılı iseniz değiştirmenizi gerektirecek kadar önemli bir konu değil. Yine de değiştirmek isterseniz benim önerim sayfa sayfa kodlama yapmaktır. Böylece 4 soruda bir dinlenirsiniz ve kaydırma ihtimali de en aza indirgenir. Peki neden soru soru kodlamayalım, çünkü daha sık kodlama yapmak dikkati daha çok dağıtır ve daha fazla zaman kaybedersiniz. Peki neden ders ders veya en sonda bütün olarak kodlama yapmayalım, çünkü en sonda zamanınız kalmama ihtimali var, sorular arasında dinlenecek vaktiniz kalmıyor ve kaydırma olasılığı çok daha fazla.

Bütün bu önerilerimi deneyip önceki stratejiniz ile karşılaştırmadan kullanmayın. Ayrıca sınava son 1-2 ay kalmışsa da fazla aksiyona gerek yok; her zamanki alışkanlığınıza devam edin. Başarılar dilerim.



Yorum Gönder

Yorumunuza en kısa zamanda okunup cevap atılacaktır

Facebook

Derslere Yardımcı site www.sinavdonemi.blogspot.com