EĞİTİMDE BÜYÜK ADIM

sinavdonemi - -

Eczacılık

0 yorum

Eczacılık

KısacaEczacılık Programı; ilaçların özeliklerini inceleyecek, fiziksel, kimyasal ve biyolojik laboratuarda geliştirilmesini sağlayacak ve ilaçların analiziyle ilgili araştırmalar yapacak, doktorlarca düzenlenen reçetelerde yer alan ilaçların müşteriye satılmasını sağlayacak olan eczacıların yetiştirilmesini ve bu alanda bilimsel araştırmalar yapılmasını amaçlar.



Kişisel ÖzelliklerEczacı olmak isteyenlerin; üst düzeyde genel yeteneğe sahip, kimya ve biyoloji konularına meraklı ve bu alanlarda başarılı, sorumluluk duygusu yüksek, dikkatli, tertipli ve düzenli, İlaç ve kimyasal maddelere karşı alerjisi olmayan kimseler olmaları gerekir.



Dersler ve Eğitim SüreleriMesleğin öğretim süresi beş yıldır. Dersler teorik ve pratik olarak verilmektedir. Öğrenciler uygulama derslerini fakülte laboratuarlarında sürdürmekte ve eğitim süresi boyunca eczane, hastane ve ilaç fabrikalarında staj yapmaktadırlar. Öğretim süresince; Fizik, Kimya, Matematik, Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Anatomi, Biyoistatistik, Fizyoloji, Patoloji, Besin Analizi, Mikrobiyoloji, Halk Sağlığı, Farmakoloji, Eczacılık Tarihi ve Deontoloji, Eczacılık Mevzuatı, Tıbbi İlk Yardım derslerini alırlar.



Sosyal Statü ve ÜnvanlarBölümden mezun olanlar Eczacı ünvanını kazanırlar.



Çalışma SahalarıEczacılar, Sağlık Bakanlığı'na bağlı birimlerde, çeşitli laboratuarlarda (hastane veya özel), ilaç endüstrisinde (fabrika veya depo), kalite kontrol birimlerinde, kendilerine ait veya hastanelerde bulunan eczanelerde çalışırlar. Eczacılar özel sektörde üretim ve pazarlama alanlarında çalışabilirler. Ayrıca son yıllarda ilaç tanıtıcısı olarak çalışanlar da bir hayli fazladır. Eczacılar çalıştıkları işyerinde, hazırlanan plan dâhilinde, nöbet tutmak zorundadırlar.

Yorum Gönder

Yorumunuza en kısa zamanda okunup cevap atılacaktır

Facebook

Derslere Yardımcı site www.sinavdonemi.blogspot.com